Spirit Island
társasjáték
kooperatív

Játékos: 1 - 4 fő
Korosztály: 13+
Játékidő: 90 - 120 perc

Összetettség: Nagyon összetett
Nyelvfüggőség: Nyelvfüggetlen
Kiadók: Ace Studios, Arrakis Games, BoardM Factory, Ghenos Games, Gém Klub Kft., Hobby World, Intrafin Games, Lacerta, One Moment Games, Pegasus Spiele, Greater Than Games
Kiadás nyelve: Magyar
Játékszabály nyelve: Magyar
Játék stílusa: moduláris pálya, pakli menedzsment, szett gyűjtés, szimultán akció, terület építés , változó karakter képességek
Tematika: fantasy, felvilágosodás kora, harc, környezet, mitológia
Kivitel: kártya

26090 Ft
előrendelhető
Kosárba rakom

Játékleírás

A világ legtávolabbi pontjaiban még mindig létezik a mágia, amelyet a föld, az ég és minden természeti szellem testesít meg. Amint Európa nagyhatalmai egyre tovább terjesztik gyarmati birodalmaikat, elkerülhetetlenül igénybe veszik egy olyan helyet, ahol a szellemek még mindig megtartják a hatalmat - és ha ezt megteszik, akkor maga a föld harcol majd az ott élő szigeteniekkel együtt.

A Spirit Island egy összetett és tematikus együttműködési játék arról, hogy megvédje szigete otthonát a betolakodók gyarmatosítása ellen. A játékosok a föld különféle szellemei, mindegyiknek megvan a maga egyedi elemi ereje. A játékosok minden egyes fordulóban egyszerre választják meg, hogy melyik áramkártyájukkal játszanak, energiát fizetve ehhez. Ha a hatalmi kártyák kombinációi megfelelnek egy szellem elemi rokonságának, ingyenes bónuszhatásokat eredményezhetnek. A gyorsabb hatalmak azonnal hatályba lépnek, még mielőtt a betolakodók elterjednének és pusztulnának el, de más mágikusok lassabbak, mert előzetes gondolkodást és hatékony hatékonysági felhasználást igényelnek. A Lélek fázisában a szellemek energiát nyernek, és úgy döntenek, hogy hogyan / hogyan kell nőni: visszaszerezni a használt hatalmi kártyákat, új erőt keresni, vagy a jelenlétet a sziget új területeire terjeszteni.

A betolakodók félig kiszámítható módon kiterjednek a szigettérképen. Mindegyik fordulva földeket fedeznek fel (a sziget egyes részei); a következő fordulóban ezekben a területeken építkeznek, településeket és városokat képezve. Az ezt követő fordulóban ott pusztulnak, és a földre szállítják a marat, és megtámadják a jelenlévő őslakosokat.

A szigetlakók visszatérnek a betolakodók ellen, amikor megtámadják őket, és más segítséget nyújtanak a szellemeknek, de nem mindig tegyék ezt pontosan úgy, ahogy remélte. Néhány hatalom a szigetlakókon keresztül működik, segítve őket (pl.) A betolakodók kiürítésében vagy a madara takarításában.

A játék előrehaladtával kibővül: a szellemek a sziget új részeire terjesztik jelenlétüket és új és erősebb hatalmakat keresnek, míg a betolakodók fokozják gyarmatosítási erőfeszítéseiket. Mindegyik forduló 1-3 éves alternatív történetet képvisel.

A játék kezdetén a győzelemhez az összes utolsó települést és várost el kell pusztítani a táblán - de amint egyre jobban megijesztesz a betolakodókat, a győzelem könnyebbé válik: akkor is elmenekülnek, ha néhány település vagy város marad. A vereség akkor fordul elő, ha bármelyik szellem elpusztul, ha a szigetet túllicitálja a lombozat, vagy ha az Invader fedélzete kimerült, mielőtt a győzelmet elérné.

A játék különféle ellenfelekkel foglalkozik (például egy svéd bányászati ​​kolónia vagy egy távoli brit kolónia). Az egyes változtatások eltérő módon játszanak, és eltérő nehézségi utat kínálnak, amely tovább növeli a játék kihívást, miközben elsajátítják a készségeket.

A játék BGG oldala